Hej på er Bloggare och även Ni som bara läser.

 

Lite info om en  ”Nygammal Bloggare” så förstår ni att jag har varit med tidigare inte bara på denna sida utan även som flitig bloggare.

 



 Lite om mig:

Är en gubbe på 59 vårar, har tidigar bloggat ett antal år men slutade för ca 8 år sen. Men känner nu att det är dags igen att påbörja bloggandet. Tyckte då att det var kul o intressant att följa andra.

 

 


Mina intressen är foto, bakning, matlagning resor mm, mycket på bloggen lär nog handla om dessa ämnen
😊plus lite annat, brukade ha lite olika återkommande projekt 😊

 

Har sökt på nätet efter ett antal namn som jag hade kontakt med när jag bloggade, hittade Nacka vi hade samarbeta med varandra i olika blogprojekt under några år. Ett av projekten var dagens foto 😊. Hade även dagens löpsedel, veckans rubrik mm.

 



 

För ca 3 år sen valde jag att lämna Sverige och flytta till Södra Tyskland, ca 1 timme norr om Bodensee (stora sjön som ligger mellan Schweiz och Tyskland), närmare bestämt i en liten ort som heter Oberessendorf. Vi på bor på en hästgård där vi hyr en lägenhet.

 

 

 Varför flyttar man då hit, ja för min del berodde det på kärleken, hittade min fru här eller rättare sagt på nätet 😊 Men eftersom jag är 75% sjukpensionär så var det lättare för mig att flytta hit samt att jag ju redan kan språket p.g.a. att jag har tyskt påbrå och har också tidigare bott i Berlin dåvarande Väst Berlin.

 

Vid fint väder kan man se alperna när man åker in mot närmaste stad som är Bad Waldsee, en söt lite stad med en mysig innerstad och en stadssjö.

 


Tanken är att jag åter igen berättar lite om vad som händer, nu ibörjan blir det säkert fler inlägg. Lite foton, bakning, matlagning o antagligen lite annat smått o gott. Även kanske lite samarbeta med andra Bloggare vore kul

 


Skulle bli väldigt glad om ni kom in o hälsade på och lämnade ett litet tassavtryck i form av en kommentar. Länka gärna om ni har en blog och säg till så länkar jag tillbaka 😊


 https://svensktysken.blogspot.com

 

Kommentarer

  1. Utsikt över Alperna är magiskt! Skulle vilja veta när å var du bodde i Berlin, eftersom jag är född å uppvuxen där....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej där, har du redan glömt bort det vi pratade om det för över 10 år sen, men naturligtvis kan vi ta det igen men inte nu :)

      Radera
  2. Då och då lägger jag in dagens bild, nu kan jag lämna en länk till att du kom på det temat :) Jag kanske skrev det någon gång också... du kan ställ dig på min sida och söka uppe det högra delen. Jag fortsatte långt in på år 2022. Här kommer att exempel: https://nacka144.se/okategoriserade/dagens-foto-fortsatter/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantastiskt att du höll ut så länge, funderar på att starta upp det igen :)

      Radera
  3. Jag räknade nu: Det finns 58 sidor med Dagens Foto på min sida, ponera att det är 10 inlägg på varje sida. Det du :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Nystart

Ny vecka igen 😃

Köksmaskinen